האם צריך לקבוע מזוזה במשרד?

בשעה טובה אתם עוברים למשרד חדש, ובין כלל כל הסידורים השונים שעליכם לדאוג להם, מגיעה גם מצוות קביעת המזוזה. אבל רגע לפני שאתם מברכים וקובעים מזוזות בכל רחבי המשרד, ישנם כמה דברים שחשוב לשים לב אליהם ובפרט – האם בכלל עליכם לקבוע מזוזה במשרד החדש? על כך במאמר הבא.

האם צריך לקבוע מזוזה במשרד?

התשובה הקצרה לשאלה הזו היא כן, רצוי וכדאי לקבוע מזוזות במשרד. עם זאת, ישנם כמה דברים שחשוב לדעת.

על פי ההלכה והפוסקים השונים, ישנם חילוקי דעות בנוגע לשאלה. המצווה, על פי המקורות, הינה "וכתבתם על מזוזות ביתך". על פי לא מעט פוסקים, המשרד אינו נחשב לבית, שכן לא מתגוררים וישנים בו. עם זאת, ישנם פוסקים הטוענים שבכל זאת עלינו לקבוע מזוזה במשרד, שכן, מדובר במקום בו נשמרים חפצים ורהיטים. בנוסף, עלינו גם להתחשב בעובדה שעל פי ההלכה, המזוזה מביאה עמה לא מעט שמירות וסגולות בני ובאי המקום.

לכן, על פי הפוסקים השונים, ניתן לקבוע מזוזה במשרד. עם זאת, בגלל שלא מדובר במצווה – אין צורך לברך על המזוזות. במילים אחרות, אם אתם תוהים מהי הברכה על מזוזה במשרד – התשובה שאין כזו. 

את המזוזות, יש לקבוע בכל חדרי המשרד השונים, למעט חדרים שאין בהם "כבוד" על פי ההלכה, כמו חדרי השירותים או חדרי האשפה. 

את המזוזות, יש לקבוע במשקוף הימני, כ – 8 ס"מ מהמשקוף העליון, בזווית אלכסונית או בזווית ישרה, בהתאם למנהג הספרדי או האשכנזי בהתאמה. ראו את המדריך המלא לקביעת מזוזה

 כיצד לבחור מזוזות למשרד?

הנה כמה טיפים שייעזרו לכם לבחור מזוזות למשרד – 

  • חישבו על מה אתם רוצים לשדר -  מה הסגנון העיצובי של המשרד שלכם? האם אתם רוצים לשדר אווירה מקצועית, נקייה וסולידית? האם הסגנון העיצובי במשרד יותר קליל? כיום, כבר אין צורך לבחור בעיצוב "סטנדרטי" של בתי מזוזות, ותוכלו לבחור בתי מזוזות מעוצבים ומיוחדים.

  • תכננו מראשכפי שכבר ציינו, את המזוזות יש לקבוע בכל חדרי המשרד, למעט חדרים השירותים או חדרי האשפה. לכן, חשוב לעבור בין החדרים השונים והפתחים השונים במשרד, ולוודא שאתם יודעים בדיוק – כמה מזוזות עליכם לרכוש.
     
  • רכשו מזוזה מיוחדת לכניסההכניסה למשרד שלכם היא לרוב, הרושם הראשוני שלכם על הלקוחות והאנשים השונים המגיעים למשרד שלכם. לכן, חשוב שהכניסה תבדל את עצמה משאר המשרד, ותיצור רושם ראשוני מקצועי ומיוחד. בית מזוזה מעוצב ומהודר בכניסה למשרד, יכול לעזור לכם להשיג את המטרה.

  • חשבו על החומראין צורך להסתפק בבתי מזוזות מפלסטיק למשרד שלכם. כיום, קיימים בתי מזוזות מחומרים שונים ואיכותיים שיחזיקו לטווח הארוך, וזאת מבלי להתפשר על העיצוב של בית המזוזה שלכם בין אם מדובר בבית מזוזה מעץ, שיש, בטון וכדומה.

מחפשים מזוזות ובתי מזוזות למשרד החדש? כאן בסורי ארט נשמח לעמוד לרשותכם.