האם מותר לקבוע מזוזה בלילה? בדקנו את הנושא לעומק עבורכם

אז סוף סוף, לאחר כל הסידורים, הארגזים וההובלות – הגעתם לבית החדש. ויחד עם ההגעה המיוחלת, הגיע גם הרגע לקבע מזוזות. רק שעם כל הסידורים וההובלות, היום "ברח" לכם מבלי ששמתם לב, והשמש כבר שקעה. ומכאן, מגיעה השאלה – האם מותר לקבע מזוזות גם בלילה? את התשובה לשאלה הזו – תוכלו למצוא במאמר הבא.

האם מותר לקבע מזוזה בלילה?

מותר לקבוע מזוזה בלילה מכיוון שהזמן של המצווה תקף לכל היום - ביום וגם בלילה ואסור לישון בבית לפני שקבעתם מזוזה. העדיפות היא לקבוע את המזוזה ביום ולא בלילה מפני שצדקה נותנים רק בתפילת שחרית ומנחה, אבל בערבית לא כדאי לתת צדקה. עם זאת יותר חשוב לוודא שישנים בבית עם מזוזות, אז אם אפשרות אחרת חובה לקבוע את המזוזה בלילה.

אם אתם חוששים שתהיו עייפים מידי לאחר המעבר לבית החדש על מנת לקבוע מזוזות, היינו ממליצים לכם להגיע לבית החדש לפני המעבר ולקבע את המזוזות בנחת ובשלווה. זאת על מנת שלא תשהו בבית שבו אין מזוזות. הסיבה היא שלא ניתן להעביר מזוזה מבית לבית.

על מצוות קביעת מזוזה

מצוות קביעת מזוזה הינה אחת המצוות החשובות ביותר בהלכה היהודית, ועליה להתבצע מיד עם הכניסה לבית החדש. על מנת לקבע מזוזות בבית, עליכם לרכוש קלפי מזוזה כשרים מסופרי סת"ם המוסמכים בכתיבתם, ובתי מזוזות שבהם תוכלו לאחסן את קלפי המזוזה שרכשתם וישמרו על איכות הקלף לטווח הארוך.

את המזוזות, עליכם לקבע בכל חדרי הבית החדש. לרבות – הכניסה לבית, המטבח, חדרי השינה ואפילו המרפסת. עם זאת, אין צורך לקבע מזוזות בחדרים בהם על פי ההלכה אין כבוד, כמו למשל חדרי השירותים וחדרי האשפה. כך או כך, חשוב לתכנן בצורה מדויקת כמה בתי מזוזה וקלפי מזוזה תצטרכו על מנת לבצע את מצוות קביעת המזוזה בבית החדש שלכם. צריכים לקנות מזוזות נוספות? צפו במגוון בתי המזוזה המעוצבים שלנו.

את המזוזות יש לקבע במשקופי הדלת השונים, כ – 8  ס"מ מהמשקוף העליון, בזווית אלכסונית או בזווית ישרה (בהתאם למנהג שלכם). אסור לקבע מזוזה בזווית "שכיבה".

ברכת קביעת המזוזה הינה

"בָּרוּךְ אַתָּה יְהֹוָה אֱלֹהֵינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם אֲשֶׁר קִדְּשָׁנוּ בְּמִצְוֹתָיו וְצִיוָנוּ לִקְבּוֹעַ מְזוּזָה" ונהוג לברך אותה על המזוזה הראשונה אותה אתם מקבעים.

כל אדם יכול לקבע מזוזה, אם כי רצוי שלא תהיה תחלופה ואותו אדם יקבע את כלל המזוזות בבית החדש.